sâmbătă, 19 noiembrie 2011

În loc de bârfe, niţel adevăr nu strică! Nimănui!

Reporter:
-Iernuţeanii au ajuns să aştepte apariţia pe piaţă,
 a acestui ziar, ca pe ceva... cum să-i
spunem... vital?

Julien T:
-Nu! Nu „vital” e cuvântul cel mai potrivit ci mai curând, ziarul e un  mod uşor, de recreere! Sunt ferm convins că sunt câţiva, printre iernuţeni, care ar da bani grei ca acest ziar să nu mai apară, căci le poate strica interesele actuale sau viitoare, în vreme ce sunt şi foarte mulţi iernuţeni gata să şi cumpere acest ziar, asta în cazul în care  publicaţia ar costa bani, doar ca să se recreeze. Bineânţeles că şi dorinţa de informare... sau să-i spun, de bârfă (?)... e mare pentru iernuţeni, însă acest ziar te şi relaxează, înainte de toate. Asta e părerea mea, pur personală. Ca cititor de ziare, un banc bun, o fotografie haioasă din realitatea României, un articol din culisele vreunei treburi ascunse şi chiar o bârfă bună, pe mine personal, repet, mă binedispun...

Reporter:
-Ce subiect doreşti să abordezi în acest număr? De ce acest titlu de articol?

Julien T:
-Cred că a venit vremea ca iernuţenii să afle şi alte lucruri ce ţin de culisele vieţii pe care o trăiesc, şi să judece şi singuri. Prin urmare, pentru că la urechi mi-au ajuns unele bârfe care m-au făcut să ridic din umeri, nedumerit şi mirat, acum am de gând să spulber aceste şuşoteli de prost gust, pentru ca iernuţenii să fie corect informaţi!
Prin urmare... voi începe cu negocierile dintre mine, patronul ziarului şi PDL-ul din Iernut!
Deci, am fost contactat de către conducerea PDL-ului, de la nivel de judeţ şi mi s-a propus o colaborare cu filiala locală, pe linie de campanie electorală. Mai precis, PDL-ul din Iernut mi-ar fi plătit lunar câteva pagini din ziarul iernuţean, patronat de mine, iar în schimb, în aceste pagini trebuiau să apară materiale legate de liderii, evenimentele şi acţiunile acestui partid politic. Totul este legal şi aşa se face în orice campanie electorală! Un partid politic apelează la ziare, radio şi televiziuni şi plăteşte ca mass-media să-i facă publice diversele manifestări, persoanele sau acţiunile politice. Totul este legal, căci se semnează un contract de colaborare, este corect şi transparent.
Însă, să ne înţelegem!... .. Ziarul acesta nu devenea un ziar de partid, ci doar închiria câteva pagini PDL-ului! Asta însemna că în acest ziar, puteau apare şi alte formaţiuni politice, cum ar fi PNL-ul, sau UDMR-ul, sau PC-ul, etc etc. Aşa se procedează corect şi aşa e corect şi faţă de alegători şi cititori; fiecare partid politic să se laude singur! Noi, patronii de mass-media, le oferim politicienilor, doar platforma cu ajutorul căreia s-o facă! În rest, ziariştii îşi fac meseria...
Reporter:
-Şi ce s-a întâmplat, căci ştiu că lucrurile au luat-o razna, rău de tot!...
Julien T:
-Ei bine... şi eu am rămas uimit de unele rezultate! Rar mi-a fost dat să văd atâta invidie, ură şi chiar nesimţire, la unii, aşa-zişi, lideri politici! Pe scurt, din cauza luptelor interne, dintre unii membrii „de frunce“ ai PDL-ului iernuţean, liderul acestei filiale... adică doctorul Dan Simion, s-a prins cu mâinile de cap şi a preferat ca cel puţin deocamdată, să-şi lase demisia în alb, pe masa celor de la Centru, sătul de neînţelegerile din interiorul PDL-ului iernuţean, şi mai ales, sătul pentru că cei din filiala locală l-au băgat în datorii, până-n gât! Adică, am aflat şi eu, de am rămas cu gura căscată, şi pot spune asta şi public, că de mai bine de un an de zile, PDL-ul din iernut NU mai are un sediu oficial, pentru că nimeni nu mai vrea să achite facturile la chirie şi telefon. Se pare  că numa’ fostul primar Vasile Cornea vorbea la telefon, în interes personal, de câteva zeci de milioane lei, însă de achitat factura, doar doctorul Simion trebuia să achite toate datoriile făcute. În final, PDL-ul a fost scos în stradă iar acum, la nevoie, doctorul Simion îşi foloseşte cabinetul particular, ca să poată sta de vorbă cu filiala locală. Mai mare ruşinea dar...asta e...
Dacă ar fi însă numa' asta, însă mă opresc aici cu PDL-ul, căci acum nu are nici un sens să scot la suprafaţă toate mizeriile pe care le-am descoperit în PDL-ul din Iernut, cu ocazia unor negocieri purtate de câteva săptămâni! Important e altceva şi anume faptul că totodată, în paralel, am fost în negocieri şi cu PSD-ul mureşean şi chiar şi cu PNL-ul condus de Dobre, hoţomanu' deputat şi şef al lu' Nicoară, primarul din Iernut.
Ei bine... ce este esenţial de înţeles dar le-a fost şi văd că încă le este greu să înţeleagă unora dintre politicienii iernuţeni şi mureşeni, este faptul că fiind în campanie electorală, voi semna contracte cu fiecare partid care îmi va accepta condiţiile, însă nici un contract din lume, pe care îl voi încheia cu vreun partid politic, nu mă va putea împiedica să nu vorbesc despre vreo faptă penală sau mârşavă, legată de partidul „X” sau despre liderii lui, dacă aceste aspecte îmi ajung la urechi şi se vor confirma ca fiind reale!
Repet... Văd că unii dintre aşa-zişi politicieni, mai ales din Iernut şi care au senzaţia că dacă plătesc câţiva lei, gata, e firesc ca în ziarul meu să apară doar zâmbind şi minţind cititorii, nu au reuşit să înţeleagă de ce îi întreb şi de unde îşi au averile, dar asta e problema lor! Dacă nu-mi place de mutra cuiva, poate fi el ditamai miliardarul că... la ce o să-i folosească? În ziaru' meu, în mod cert nu va apare decât poate, ca subiect de anchetă!...
Reporter:
-Şi câte partide politice vor apare de-acum în ziar, lăudându-se cu cutare realizare sau cutare manifestare?
Julien T:
-Deocamdată nu am semnat, cu nimeni! Am avut doar diverse discuţii... Încă e timp şi totodată vreau să negociez şi cu tipografia, căci voi avea un număr de pagini mult mai mare, dacă vreau ca ziarul să rămână obiectiv.
Reporter:
-Pentru sfârşit...
Julien T:
-Păi... A, da... Să nu uit! Maşina cu care umblu, un Opel Astra, am  cumpărat-o de la Iulian, fiul lui Vasile Mărginean, fostul liberal dat afară din partid, de către Nicoară şi gaşca sa. Maşina am găsit-o pe Internet, pe site-ul „autovit.ro“, scoasă la vânzare de Iulian, exact în perioada în care publicam primul număr al ziarului. De unde naiba să fi ştiut atunci că Iulian era fiul lui Vasile Mărginean?...
E bine de ştiut că dacă în viitor, în ziar vor apare ştiri legate de Vasile Mărginean şi eventuala sa dorinţă de a candida la primărie sau pentru un loc în Consiliul local, asta nu se va întâmpla pentru faptul că am cumpărat maşina fiului său, ci pentru faptul că între timp, eu şi Vasile am devenit amici buni, căruia îi cunosc întreaga dramă prin care a fost nevoit să treacă. Şi atâta vreme cât nimeni dintre iernuţeni nu s-a plâns de vreo faptă reprobabilă făcută de Vasile, daţi-mi voie să am dreptul să respect şi să sprijin tacit, şi eu, pe cine vreau!
În legătură cu faptul că relaţia mea cu fostul primar Vasile Cornea, pare că relativ s-a cam răcit, explicaţia mea e simplă...  Prietenii, amicii şi oamenii adevăraţi, se mai şi ceartă, căci de asta nu gândesc toţi la fel! Însă, să nu amestecăm supărările ocazionale, cu respectul. Pe Vasile Cornea îl voi respecta toată viaţa mea...  Dar... ăsta e alt subiect!
Vroiam însă să se ştie că eu nu mă ascund niciodată după  degete. Şi voi încheia adaugând doar că dacă în viitor, vor exista unele sincope în apariţia ziarului, asta se vor întîmpla doar datorită faptului că doctorii nu vor să mă mai lase să depun atâta efort psihic, menţinând acest ziar pe piaţă, cel puţin până în luna ianuarie când sunt programat pentru o altă operaţie pe inimă, de stent. Cred că e uşor de imaginat ce scandal îmi face acum, săptămânal, cardioloaga mea. Să sperăm însă că totul va fi bine...  
                               a consemnat Magda M.M. 

Niciun comentariu: